Toyota po raz 8. z rzędu najcenniejszą marką motoryzacyjną

Ranking BrandZ 2020

2020-07-02

Opublikowany został najnowszy raport „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2020”. Z badań międzynarodowej firmy Kantar wynika, że Toyota po raz 8. z rzędu utrzymała pozycję lidera wśród producentów samochodów (13. pierwsze miejsce od początku istnienia tego badania).

Zgodnie z oceną firmy Kantar tegoroczna wartość marki Toyota wyniosła 28,38 miliardów dolarów. W zestawieniu wszystkich globalnych marek dało to japońskiemu producentowi 48. miejsce i 1. wśród zaledwie trzech marek motoryzacyjnych w Top 100 rankingu BrandZ™.

O sukcesie Toyoty w branży motoryzacyjnej zadecydowało zaangażowanie marki w rozwój niskoemisyjnych napędów. Technologia ta odgrywa coraz istotniejszą rolę czasach walki z globalnym ociepleniem, która przejawia się m.in. wprowadzaniem coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin dla nowych samochodów.

Toyota dysponuje obecnie najbardziej zaawansowanymi technologiami niskoemisyjnych napędów. Chodzi tu zarówno o pełne napędy hybrydowe i napędy typu plug-in, jak i elektryczne napędy na wodór. Dzięki temu marka nie tylko na bieżąco spełnia normy Unii Europejskiej, ale również wyznacza standardy w dziedzinie zaawansowania technicznego oraz skuteczności w redukcji zużycia paliw i energii przez samochody.

Toyota prowadzi też intensywne prace nad rozwojem takich nowatorskich rozwiązań, jak technologia autonomicznego prowadzenia, systemy bezpieczeństwa, usługi internetowe i łączenie aut w sieci, robotyki oraz współdzielenia pojazdów. Siła marki wynika także z doskonałej renomy Toyoty jako producenta bardzo wysokiej jakości samochodów o bardzo wysokiej trwałości i niezawodności.

Toyota od ponad 20 lat rozwija i dopracowuje technologię hybrydową. W tym czasie dostarczyła już swoim klientom ponad 15 milionów hybryd. Teraz przed nią kolejne wyzwanie – do 2025 roku marka postanowiła wprowadzić do sprzedaży 10 modeli elektrycznych na baterie. Równolegle trwają prace nad rozwojem samochodów elektrycznych na wodór.

Podczas opracowywania raportu „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” pod uwagę brane są różne wskaźniki, w tym m.in. wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w rankingu BrandZ 2020
Pozycja Marka Wartość marki w 2020 (w mld dolarów)
1 Toyota 28,388
2 Mercedes-Benz 21,349
3 BMW 20,517
4 Tesla 11,350
5 Ford 10,067
6 Honda 9,974
7 Nissan 8,658
8 Audi 7,334
9 Volkswagen 6,462
10 Porsche 5,606

Linki do zestawienia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2020:
https://www.brandz.com/Global
https://online.pubhtml5.com/bydd/yeib/#p=66

Dowiedz się więcej

Toyota ponownie liderem branży Toyota ponownie liderem branży Ranking Best Global Brands 2020 Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce 6700 zarejestrowanych Toyot Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Sprawdź szczegóły Poznaj Toyotę GR86 Poznaj Toyotę GR86 Nowe auto driftingowe Kuby Przygońskiego Taiichi Ohno w Automotive Hall of Fame Taiichi Ohno w Automotive Hall of Fame Dowiedz się więcej Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Większe możliwości Yarisy w kolorze Spicy Orange Yarisy w kolorze Spicy Orange Nowości w roku modelowym 2023 Lekki użytkowy van elektryczny Lekki użytkowy van elektryczny Nowy projekt Toyotay i partnerów Wymienne baterie do samochodów Wymienne baterie do samochodów Dowiedz się więcej o nowym projekcie Klub Rekordowych Przebiegów Klub Rekordowych Przebiegów Pochwal się trwałością swojej Toyoty Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wzrost udziału w rynku do 17,7% Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Sprawdź szczegóły